Het Denkkader Polarisatie geeft professionals inzicht in het fenomeen polarisatie en biedt concrete handvatten om ermee om te gaan.

Vraagstukken over wij-zij denken en polarisatiedynamiek spelen in veel verschillende plaatsen en situaties: Hoe kunnen we als professionals na een vermeende aanslag de gemoederen depolariseren? Hoe kunnen we de Sinterklaasintocht anders aanpakken? Hoe gaan we als provincie de introductie van een windmolenpark benaderen? Kunnen we als televisiemakers ook een meer depolariserend format kiezen…?

Op verschillende manieren kun je met het Denkkader Polarisatie aan de slag om een polarisatie-analyse te leren maken en op strategisch niveau te leren werken aan een (de)polarisatie-aanpak. We bieden verschillende mogelijkheden:

  1. Tweedaagse masterclass
  2. Verdiepingsdag op de tweedaagse masterclass
  3. Strategische sessie Denkkader Polarisatie

1 Tweedaagse Masterclass

Met een kleine groep deelnemers ga je in twee dagen aan de slag met het Denkkader Polarisatie. Krijg grip op de complexe dynamiek van wij-zij denken, reflecteer op je eigen werkveld en verken jouw persoonlijke strategische opties. Leer van de voorbeelden die Bart meeneemt uit zijn eigen adviespraktijk. Lees hier meer over de opzet van de masterclass. Als je deze masterclass als incompany wilt volgen, neem dan contact met ons op.

 

2 Terugkomdag Tweedaagse Masterclass

De praktijk is vaak lastiger dan de theorie: hoe ga je leiderschap tonen vanuit het midden? Wat doe je, wat zeg je, hoe handel je? In de terugkomdag ga je aan de slag met dialoog en dilemmalogica. Bart Brandsma gaat in op het fenomeen polarisatiedruk en de kracht van taal. Klik hier om je voor deze dag aan te melden.

3 Strategische sessie Denkkader Polarisatie

We werken graag op maat. Samen met een groep mensen uit jouw organisatie nemen we het Denkkader Polarisatie intensief onder de loep mbt een casus die bij jullie aan de orde is. Vooraf wisselen we alle relevante informatie uit zodat we onze voorbereiding kunnen doen. In een één-op-één gesprek of met een kleine groep betrokkenen maken we een beginkaart polarisatie. Gevolgd door een analyse met de eerste aanzet voor een (de)polarisatiestrategie. Klik hier voor meer informatie over een incompany sessie.

Heb je hier belangstelling voor, neem dan contact met ons op.